FAQ

We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het leasen bij HaarhuisAutolease voor je op een rij gezet. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

FAQ

Wat moet ik doen bij pech, schade, inbraak of diefstal van de leaseauto?

Neem in het geval van pech, schade, inbraak of diefstal direct contact op met Haarhuis Autolease, ook buiten onze reguliere openingstijden. Tijdens kantooruren zijn wij bereikbaar op 088 631 2400. Buiten kantooruren zijn wij voor spoedgevallen bereikbaar op 088 631 2499.

Heb je schade aan je leaseauto die niet per direct hersteld dient te worden? Plan dan een afspraak in om de schade te laten herstellen. Omschrijf in het opmerkingenveld de schade zo duidelijk mogelijk en geef aan waar de schade zich bevindt.

Kan HaarhuisAutolease het brandstofbeheer regelen?

Ja, we werken met de MultiTankcard. Met deze brandstofpas kan je bij ieder tankstation in Nederland tanken. We hebben ook internationale brandstofpassen, waarmee er nog eens bij 30.000 tankstations in heel Europa getankt kan worden. Met de MultiTankcard schieten wij jouw brandstofkosten voor. Per kwartaal ontvangt de werkgever een gedetailleerde brandstofafwikkeling. Via het online overzicht is het mogelijk om tussentijds te volgen waar en hoeveel je getankt hebt. 

Let op: bij sommige werkgevers gelden aanvullende regels voor het tanken met een brandstofpas. Vraag dit na bij je werkgever.

Mijn brandstofpas is kwijt of gestolen, wat moet ik doen?

Blokkeer de pas zo snel mogelijk in jouw eigen online omgeving of neem contact op met HaarhuisAutolease. Wij kunnen dan ook direct een nieuwe pas voor je aanvragen, zodat jij snel weer kosteloos kunt tanken.

Waar kan ik laden met mijn elektrische leaseauto?

Als je een elektrische auto leaset krijg je daarbij een laadpas, waarmee je bij alle openbare laadpalen in Nederland je auto kunt opladen. Het is ook mogelijk om via ons een laadpaal bij huis aan te schaffen, de kosten hiervoor kan je meeleasen in je contract. Voordeel: we komen de laadpaal na afloop van het contract niet ophalen.

Beschikken jullie leaseauto’s over ritregistratie- en volgsystemen?

In onze leaseauto’s zitten deze systemen niet standaard ingebouwd, maar het is wel mogelijk om diverse ritregistratie- en volgsystemen in jouw leaseauto in te bouwen. Hiermee wordt het registreren en beheren van zakelijke en privé ritten heel eenvoudig. Ook is het mogelijk om de leaseauto’s uit te rusten met intelligente track-en-trace-systemen, zodat het voor de wagenparkbeheerder altijd duidelijk is waar een collega rijdt of is geweest.

Mag ik met mijn leaseauto naar het buitenland?

Ja, je mag met de leaseauto naar alle landen binnen de Europese Unie reizen, evenals naar Zwitserland, Noorwegen. Je hoeft hiervoor geen toestemming te vragen aan HaarhuisAutolease. De auto is in deze landen gewoon verzekerd. 

Ben je van plan om met de auto naar een van de hieronder opgesomde landen te gaan, dan is het wel noodzakelijk dat je HaarhuisAutolease daarvan op de hoogte stelt. In sommige gevallen is het ook nodig om bij de douane met een buitenlandverklaring (AIT*) aan te kunnen tonen dat je toestemming hebt gekregen van HaarhuisAutolease om in dat land te rijden. Het gaat hierbij om de  landen: Albanië, Bulgarije, Bosnië-Herzegovina, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Israël, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Marokko, Moldavië, Oekraïne, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Tunesië, Turkije, Noord-Ierland en Wit-Rusland.

Neem uiterlijk 14 dagen voordat je op reis gaat contact met ons op als je een buitenlandverklaring nodig hebt voor een van deze landen, wij helpen je graag verder!

Wie mag er in de leaseauto rijden?

In principe mag iedereen met een geldig rijbewijs in de leaseauto rijden. Eventuele schades vallen echter onder jouw verantwoordelijkheid. De werkgever kan andere voorwaarden hanteren, vraag dit dus na bij je werkgever.

Worden leasecontracten geregistreerd bij BKR?

Zakelijke leasecontracten kennen geen verplichting om deze bij het BKR te registreren. Voor private leasecontracten geldt dat wij deze niet aanmelden bij het BKR. Je hebt dus geen BKR-registratie op je naam als je als particulier een auto bij ons leaset.

Moet ik onderhoud aan de leaseauto bij AutoHaarhuis laten uitvoeren?

Als onderhoud onder je leasecontract dat je bij HaarhuisAutolease hebt valt, dan regelen wij het onderhoud voor je. Je kunt contact met ons opnemen om een onderhoudsafspraak bij onze werkplaats in te plannen. Wij zorgen ervoor dat je tijdelijk gratis vervangend vervoer krijgt, zodat je nog altijd even mobiel bent. Indien gewenst, halen en brengen wij de auto.

Is er afgesproken dat je rechtstreeks contact kan opnemen met een merkdealer voor een onderhoudsafspraak, dan kan je zonder tussenkomst van HaarhuisAutolease een afspraak inplannen voor onderhoud. De dealer zal toestemming aan ons vragen en zaken verder met ons regelen. Het is wel van belang dat je vooraf informeert of je zelf een afspraak kan inplannen bij een merkdealer.

Mag ik roken in de leaseauto?

Liever niet, maar we verbieden het niet. Het is het belangrijkste dat de auto na afloop van het leasecontract schoon en zonder (interieur)schade wordt ingeleverd.

Kan ik het leasecontract tussentijds stopzetten?

Dat kan, maar we brengen hiervoor wel kosten in rekening. Het bedrag voor voortijdige beëindiging van het leasecontract bestaat uit het verschil tussen de markt- en boekwaarde op het moment van stopzetting van het contract, plus een verbrekingsvergoeding.

Kan ik mijn leasecontract meenemen naar een nieuwe werkgever?

Indien je zelf voor een andere werkgever gaat werken of een van je werknemers vertrekt, dan kan je eenvoudig het bestaande leasecontract overzetten. Krijg je hiermee te maken tijdens je contractduur, neem dan contact met ons op.

Kan ik de auto aan het eind van het contract overnemen?

Alleen bij financial lease is de auto na afloop van het leasecontract jouw eigendom. Bij de overige leasevormen is het de bedoeling dat je de leaseauto aan het einde van het contract weer bij HaarhuisAutolease inlevert. Er zijn wel mogelijkheden om de leaseauto over te kopen. Mocht je hier interesse in hebben, geef dit dan minimaal twee maanden voor het einde van het contract bij ons aan. We kunnen hier ook aan het begin van het contract al afspraken over maken.

Wat is niet inbegrepen in mijn fullservice leasecontract?

Verkeersboetes, eigen risico bij schade en brandstof zijn de enige kosten die buiten je leasecontract vallen. Wel is het mogelijk om een nationale of Europese brandstofpas bij ons te bestellen.

Hoe snel kan de auto geleverd worden?

Wij doen er alles aan om jou zo snel mogelijk in de auto die jij in gedachten hebt de weg op te krijgen. Lukt dat niet dezelfde dag? Dan zorgen we voor een tussenoplossing, zodat je die dag alsnog tevreden weg kan rijden.

Welke maandelijkse kosten heb ik bij een leasecontract?

Het maandbedrag dat je betaalt is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder natuurlijk de auto, maar ook je persoonlijke wensen, de kilometrage, of je wel of geen aanbetaling doet, noem maar op. Neem gerust contact met ons op voor een gericht advies en een persoonlijke prijsopgave.

Kan ik zelf een auto kiezen?

Ja, dat kan. We helpen je graag bij je keuze als je er zelf niet helemaal uitkomt en gaan voor jou op zoek naar jouw droomauto.

tot 21:00
Filters toepassen
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×